W corocznym rankingu stu najcenniejszych marek na świecie, tworzonym przez firmę Millward Brown, Apple kolejny raz zajęło pierwsze miejsce.

Przy tworzeniu tegorocznej edycji rankingu BrandZ brano pod uwagę kondycję finansową oraz jej znaczenie dla konsumentów. Wartość marki Apple szacowana jest na 185 miliardów dolarów. Wartość drugiej marki w kolejności - Google - to 113 miliardów. Różnica pomiędzy nimi to mniej więcej tyle co wartość marki Coca Cola. Niezależnie od wahań ceny akcji Apple marka pozostaje silna, choć wzrost jej wartości został niemalże zahamowany.

W pierwszej dziesiątce poza Apple i Google znalazły się jeszcze takie marki jak IBM, McDonald's, Coca-Cola, AT&T, Microsoft, Marlboro, Visa i China Mobile. Samsung znalazł się na miejscu 30, a wartość tej marki szacowana jest na jedynie 21 miliardów dolarów. Tuż za Samsungiem uplasował się Facebook - o podobnej wartości swojej marki.

PDF z raportem pobierzecie na stronie Millword Brown BrandZ

Źródła: _ 9To5Mac_ za _ Marketing Week_