Gigant z Redmond próbuje wszelkimi sposobami przekonać potencjalnych użytkowników do urządzeń z systemem Windows i po pierwszej reklamówce wyśmiewającej iPada przyszedł czas na kolejną, także wymierzoną w ten najpopularniejszy tablet na rynku.

W drugim z serii filmów Microsoft zestawia iPada z tabletem ASUS VivoTab RT, porównuje ich gabaryty, dostępne porty, możliwości zainstalowanych na nich systemów (iOS i Windows RT z naciskiem na wielozadaniowość) oraz aplikacje biurowe. Microsoft idzie tutaj trochę na skróty. Na iPadzie nie ma co prawda pakietu MS Office, ale jest pakiet iWork, który w wielu zastosowaniach sprawdza się znakomicie. Co więcej, w App Store znaleźć można inne pakiety biurowe w mniejszym lub większym stopniu kompatybilne z MS Office.

Czy Microsoftowi uda się przekonać do tabletów nowych użytkowników? Zadanie jest trudne. Według firmy Strategy Analytics, rynek zdominowany jest nie tylko przez iPada, ale także przez tablety z systemem Android. W pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedało się aż 19,5 miliona iPadów (48,2 procent wszystkich tego typu urządzeń) i 17,6 miliona tabletów z Androidem (43,4 procent). Tabletów z systemem Windows sprzedało się jedynie 3 miliony (7,5-procentowy udział w rynku).

Zobaczcie sami:

Źródła: _ 9To5Mac, _ Bloomberg