W serwisie YouTube pojawiła się kolejna reklama Microsoftu zestawiająca ze sobą iPada i tablet Surface RT i wyśmiewająca możliwości tego pierwszego.

Tak, jak w poprzednich filmach wykorzystano głos Siri. Inteligentny asystent z iOS przełyka co rusz gorzką pigułkę, musząc zmierzyć się z rzekomymi ograniczeniami iPada i tym, co daje Surface RT: własną podstawkę urządzenia, okładkę z klawiaturą czy gniazdo USB.

Microsoft eksploatuje starą sprawdzoną formułę reklamy porównawczej, wyśmiewającej produkty konkurencji w sposób mniej lub bardziej zabawny. Z pewnością użytkownicy iPada nie pogardziliby jakąś formą wbudowanej podstawki czy okładką Smart Cover z funkcją klawiatury. Z drugiej jednak strony Microsoft skrzętnie pomija informacje o ograniczeniach samego tabletu Surface RT, jak i rozczarowujących wynikach jego sprzedaży. Zdaniem The Verge gigant z Redmond stracił na tym tablecie 900 milionów dolarów. Kilka dni temu jego cena została obniżona o 150 dolarów by zachęcić ewentualnych kupujących. Od premiery pod koniec października 2012 roku, do marca roku bieżącego Microsoft miał sprzedać jedynie milion sztuk tego urządzenia.

Źródła: _ Cult Of Mac, The Verge_