Opera Mediaworks wydała właśnie kolejną edycję swojego raportu "State of the Mobile Web". W przeciwieństwie do innego raportu firmy Chitika, o których wspominaliśmy wczoraj, a który dotyczył tylko USA i Kanady, raport Opera Mediaworks traktuje temat globalnie. Według opublikowanych w nim danych iOS utrzymał swoją pozycję lidera jeśli chodzi o ruch w sieci oraz przychody z reklam wśród wszystkich platform mobilnych.

Według Opera Mediaworks urządzenia Apple z systemem iOS generują 43,75% całego ruch mobilnego w sieci. Ruch z urządzeń z Androidem to 31,24%. Warto jednak zwrócić uwagę, że ruch z iPhone'ów i smartfonów z Androidem utrzymuje się na niemal identycznym poziomie. Ruch z iPhone'ów stanowi 30,88%, a ze smartfonów z Androidem 30,58% całego ruchu z urządzeń mobilnych. Wyraźnie widać jednak różnicę w przypadku tabletów. Ruch z iPadów to 8,04%, podczas gdy tego typu urządzenia z systemem Android generują jedynie 0,66%. iPad generuje aż 91,2% ruchu z tabletów. Na drugim miejscu jest Samsung z udziałem na poziomie 6,1%.

Opera Mediaworks w swoim raporcie skupia się oczywiście na mobilnej reklamie. Pod tym względem prowadzą zdecydowanie Stany Zjednoczone. Jej zdaniem zdecydowanie lepiej działają rozbudowane reklamy multimedialne niż klasyczne bannery.

Pełen raport Opera Mediaworks znajdziecie TUTAJ .

Źródło: _ 9To5Mac_