Apple pochwaliło się wczoraj nowym rekordem sprzedaży 9 milionów nowych modeli iPhone'ów w pierwszym weekendzie po premierze. Firma nie podała jednak szczegółów, np. ilościowych danych dotyczących poszczególnych modeli. Światło na sprzedaż iPhone'a 5S i 5C rzucają wyniki analiz firmy Localytics, według której iPhone 5S sprzedał się ponad trzy razy lepiej niż iPhone 5C.

Localytics przeanalizowało ruch sieciowy w USA generowany przez smartfony w ostatni weekend. Nowe modele aktywowane w AT&T, Verizon, Sprint i T-Mobile stanowią 1.36% wszystkich aktywnych iPhone'ów w tych sieciach, z czego udział iPhone'a 5S wynosi 1,05%, a iPhone'a 5C jedynie 0,31%.

W przypadku ruchu na całym świecie różnica ta jest jeszcze wyższa. Zebrane przez Localytics dane wskazują, że poza USA sprzedało się 3,7 razy więcej iPhone'ów 5S niż 5C.

Widać wyraźnie, że droższy i jednocześnie wyposażony w nowe rozwiązania w postaci czytnika linii papilarnych i lepszego aparatu iPhone 5S cieszył się w pierwszy weekend zdecydowanie większą popularnością niż model 5C.

Źródło: _ MacRumors_ za _ Localytics_