Apple zostało uznane przez firmę Interbrand najbardziej cenną marką na świecie, zajmując pierwsze miejsce w prowadzonym przez nią od 2000 roku rankingu.

Apple zdetronizowało Coca Colę, która znajdowała się na czele listy najbardziej cennych marek na świecie od początku prowadzenia tego rankingu. Wartość marki Apple oszacowana została na 98,3 miliarda dolarów, podczas gdy Coca Cola, która zajmuje teraz trzecie miejsce - za Apple i Google - warta jest 79,2 miliardy.

Zdaniem Interbrand, Apple nie tylko zmienia życie użytkowników swoimiproduktami, ale także etosem, jaki temu towarzyszy. To dzięki temu firma ma rzesze fanów i może bić rekordy sprzedaży swoich urządzeń w pierwszy weekend od premiery, jak to miało miejsce w przypadku najnowszych iPhone'ów 5S i 5C.

W pierwszej dziesiątce rankingu znalazło się takżę kilka innych dobrze znanych marek technologicznych, jak wspomniane już Google, IBM, Microsoft, Samsung i Intel.

Ciekawie przedstawia się wykres prezentujący zmianę wartości poszczególnych marek w tym rankingu. Widać wyraźny i bardzo szybki wzrost wartości Apple w okresie ostatnich trzech lat oraz stały wzrost wartości marki Google. Rośnie także wartość marki Samsung. Od kilk lat na stałym poziomie utrzymuje się wartość marki Microsfot.

Warto przy tej okazji przypomnieć, że Apple zajmuje także pierwsze miejsce w innym rankingu wartości światowych marek, prowadzonym przez firmę BrandZ. Pisaliśmy o tym w maju bieżącego roku.

Źródło: _ Interbrand_