Prawnicy Apple wzięli na cel logotyp sklepu internetowego Fresh24.pl, zwierającego symboliczne przedstawienie zielonego owocu z listkiem.

Zarzutem jest jak zwykle wprowadzające w błąd podobieństwo do logotypu Apple. Jak donosi serwis Telepolis.pl, znak Fresh24.pl zarejestrowany został na produkty spożywcze, m.in. anyż gwiaździsty, aromaty do żywności i ciast, oleje, napoje na bazie soków owocowych i miodu. Został on uznany za prawnie chroniony znak towarowy i przeciwko temu właśnie Apple złożyło protest. Fresh24.pl powiązany jest z innym sklepem internetowym - A.pl, przeciwko któremu toczy się już od jakiegoś czasu w Urzędzie Patentowym RP sprawa wytoczona przez Apple.

Kolegium do Spraw Spornych Urzędu Patentowego oceni teraz, czy obydwa znaki są do siebie podobne nie tylko graficznie, ale i na wielu różnych płaszczyznach, oraz czy podobne są do siebie oferowane pod nimi towary. Zbierze się ono już 3 października.

Źródło: _ Telepolis_