Większe zainteresowanie iPhonem 5S - w porównaniu z plastikowym modelem 5C - widoczne było przede wszystkim w dniu premiery. Potwierdzały to prezentowane później wyniki badań oraz prognozy analityków. Najnowsze dane na ten temat przedstawiła firma Consumer Intelligence Research Partners.

Jej zdaniem udział iPhone'a 5S wyniósł 64 procent, podczas gdy plastikowego modelu jedynie 27 procent ogólnej sprzedaży iPhone'ów we wrześniu bieżącego roku (a więc w dniach po premierze obydwu urządzeń). Pozostałe 9 procent należało do najstarszego modelu w ofercie - iPhone'a 4S. Consumer Intelligence Research Partners zwraca uwagę, że udział iPhone'a 5C w sprzedaży jest porównywalny z udziałem iPhone'a 4S w sprzedaży w tym samym okresie w roku ubiegłym (23%), kiedy to Apple zaprezentowało iPhone'a 5. Może to oznaczać, że zmiana formy nie zwiększyła zainteresowania tym urządzeniem. iPhone 5C, poza poprawioną przednią kamerą FaceTime i nieznacznie większą baterią, jest konstrukcyjnie tym samym urządzeniem, co wspomniany już iPhone 5 wprowadzony na rynek w roku ubiegłym.

Źródło: _ AllThingsD_