Dwa i pół roku po swojej premierze iPad 2 nadal znajduje się w ofercie Apple. Przez ten czas Apple zaprezentowało już trzy nowe modele iPada, z których każdy wyposażony był w ekran Retina, a najnowszy - iPad Air - zyskał także nową formę. Jakie zatem są powody tego, że firma utrzymuje w ofercie to stosunkowo stare urządzenie?

Odpowiedź jest banalnie prosta - wciąż jest na iPada 2 stosunkowo duży popyt. Zdaniem Consumer Intelligence Research Partners, cieszy się on nadal sporym zainteresowaniem zwłaszcza w sektorze edukacyjnym - w dużych ilościach kupują go szkoły. Istotnym czynnikiem przy jego wyborze jest też wielkość ekranu - niemal identyczne parametry ma wydany rok temu iPad mini, ale trudno jest na nim pracować w szkole, zwłaszcza wtedy, kiedy na jednym urządzeniu pracuje równocześnie dwóch lub trzech uczniów. Według danych opublikowanych przez CIRP, w ostatnim kwartale udział iPada 2 stanowił 22% ogólnej sprzedaży tabletów od Apple.

Źródło: _ MacRumors_