Consumer Intelligence Research Partners opublikował dane dotyczące udziału poszczególnych wersji kolorystycznych w ogólnej liczbie sprzedanych iPhone'ów 5S i 5C.

W przypadku droższego iPhone'a 5S najczęściej kupowany jest model ciemnoszary (gwiezdna szarość). Stanowi on 43% wszystkich sprzedanych iPhone'ów 5S. Na drugim miejscu znalazł się model srebrny z 30% udziałem. Złoty 5S to 27% całkowitej sprzedaży iPhone'ów 5S. Wyraźna dysproporcja to efekt niewielkiej dostępności złotego i srebrnego modelu na rynku od dnia premiery.

Wśród iPhone'ów 5C najbardziej popularnym modelem jest ten w kolorze niebieskim. Jego udział w całkowitej sprzedaży tych urządzeń wynosi 27%. Sprzedaż białego 5C stanowi 25%, zielonego 21%, różowego 20%. Zdecydowanie najmniejszą popularnością cieszyć się ma model żółty. Sprzedaż tego modelu stanowi jedynie 7% całkowitej sprzedaży iPhone'a 5C.

CIRP sprawdził także, jak wygląda sprzedaż poszczególnych wersji kolorystycznych iPhone'a 5S i 5C w zależności od płci. W przypadku iPhone'a 5S kobiety częściej od mężczyzn wybierają model srebrny. Złoty cieszy się takim samym zainteresowaniem wśród obojga płci. O wiele bardziej wyraźne są różnice w preferencjach kobiet i mężczyzn co do wyboru wersji kolorystycznej iPhone'a 5C. Zdaniem CIRP kobiety najczęściej wybierać mają model różowy. Mężczyźni najczęściej decydują się na model niebieski lub biały.

Źródło: _ MacRumors_