Zdaniem NPD DisplaySearch, Apple nie wprowadzi w przyszłym roku na rynek telewizora, skupiając się na urządzeniach naręcznych.

NPD DisplaySearch jest zdania, że powodem opóźnienia nie są problemy sprzętowe - Apple udało się wybrać grupę dostawców sprzętu. Firma ma problemy z zapewnieniem najlepszych możliwie treści, które wyróżniałyby te produkty na tle konkurencji. Apple miałoby też problem z przekonaniem użytkowników swoich telewizorów do wymiany ich na nowsze modele co kilka lat, tak jak to ma miejsce w przypadku innych urządzeń tej firmy - iPhone'ów i iPadów, napędzających sprzedaż treści poprzez sklepy internetowe iTunes Store, App Store czy iBookstore. Użytkownicy wymieniają telewizory średnio co 7 - 8 lat. W przypadku iPhone'ów i iPadów wymiana ma miejsce średnio co 2 - 3 lata. NPD DisplaySearch zwraca także uwagę na to, że sprzedaż smart TV nie rośnie w USA w takim tempie, jak zakładano.

Źródło: _ NPD Display Search_

Obrazek: Guilherme Schasiepen