Pierwszy salon firmowy, tzw. Apple Store, otwarty został w 2001 roku. Sam pomysł jednak powstał ćwierć wieku wcześniej w głowie jednego z największych guru marketingu w Krzemowej Dolinie, który niewątpliwe był i jest Regis McKenna.

Po tym, jak Jobsowi udało się namówić do współpracy początkowo niechętnego McKennę, przedstawił on w grudniu 1976 roku plan działań marketingowych, mających na celu wypromowanie komputera Apple II. W części zatytułowanej "Kanały Dystrybucji" pojawia się jego pomysł salonów firmowych. Miały być to sklepy przeznaczone przede wszystkim dla dużych klientów korporacyjnych, będące jednocześnie centrami szkoleniowymi (tak jak niektóre z obecnie istniejących salonów firmowych Apple). Sprzedaż detaliczna miała pojawić się w nich dopiero później.

Regis McKenna wspomniał o tym podczas czwartkowego spotkania w Muzeum Historii Komputerów w Mountain View w Krzemowej Dolinie w Kalifornii. Ciekawe jak wyglądałyby salony Apple Store pod koniec lat 70-tych albo w 1984 roku w chwili premiery komputera Macintosh. Czy ustawiłyby się wtedy przed nimi kolejki, tak jak to ma miejsce obecnie przy okazji premier nowych produktów Apple?

Źródło: _ Cnet_