W tydzień po premierze liczba pobrań aplikacji dla iPada należących do pakietu Office przekroczyła 12 milionów. Wynikiem tym Microsoft pochwalił się na Twitterze, wysyłając wiadomość z konta dedykowanego swojemu pakietowi biurowemu (@Office).

Word, Excel i PowerPoint dla iPada okupują od tygodnia pierwsze miejsca w rankingu darmowych programów i to jest najwyraźniej kluczem popularności tych aplikacji. Pamiętać trzeba, że są one oferowane w modelu freemium. Do pełnego działania wymagają opłaconej subskrypcji na usługę Microsoft 365. Bez spełnienia tego warunku służyć mogą jedynie jako przeglądarki dokumentów utworzonych w tym pakiecie biurowym. Z drugiej strony wielu użytkowników iPadów po raz pierwszy ma teraz możliwość wypróbowania tego jednego z flagowych produktów Microsoftu. Redmond oferuje bowiem miesięczną darmową subskrypcję usługi Office 365, a to pozwoli na przetestowanie możliwości aplikacji dla iPada z pakietu Office. Programy te znajdują się też wysoko w rankingu aplikacji dla iPada przynoszących jak największe wpływy (Top Grossing).

12 milionów pobrań to oczywiście i tak świetny wynik. Pokazuje on także skalę zainteresowania, jakim cieszy się pakiet biurowy Microsoftu. Pokazuje też, że firma ta pod przewodnictwem nowego CEO ostatecznie przyjęła do wiadomości fakt dominacji iPada nie tylko w gospodarstwach domowych ale i przedsiębiorstwach i marginalny udział w rynku tabletów urządzeń Surface i Surface Pro. Trzeźwe spojrzenie na rynek z pewnością pomoże Microsoftowi nadrobić straty, powstałe wskutek przespania przez tę firmę mobilnej rewolucji.

Źródło: _ Twitter / Office_