iPad deklasuje konkurencyjne tablety w statystykach ruchu w sieci w USA i Kanadzie
Wiele się mówi o rosnącej popularności tabletów z systemem Android, choć zwykle przy tej okazji podaje się dane dotyczące ilości tego typu urządzeń wprowadzonych na rynek. Dane takie nie znajdują potwierdzenia w statystykach ruchu sieciowego generowanego przez tę kategorię produktów. Z najnowszych danych opublikowanych przez firmę Chitika wynika jasno, że iPad nadal nie ma właściwie konkurencji.
Na początku bieżącego miesiąca ponad 77% ruchu z tabletów w sieci na terenie USA i Kanady generowanych było z urządzeń produkcji Apple, czyli iPadów. Na drugim miejscu - jednak z udziałem jedynie na poziomie 8,3% - znalazły się tablety Samsunga.
Z pewnością wyniki ruchu sieciowego z tabletów w Europie czy Azji wyglądają inaczej. Warto jednak pamiętać, że USA to jeden z najważniejszych rynków dla producentów tych firm. Jak widać pomimo agresywnej kampanii reklamowej prowadzonej przez Samsunga tablety tej firmy nie cieszą się nawet w połowie taką popularnością jak iPady.
Źródło: _ Cult Of Mac_ _ Chitika_
Sprawa jest prosta. iPad w świecie Tabletów, jest tym czym iPod w świecie odtwarzaczy. Żadne reklamy konkurencji i zalew rynku urządzeniami naśladującymi tego nie zmienią.Konkurencja patrzy na produkty Apple przez pryzmat komponentów wysokiej klasy i na tym polu próbują dotrzymać kroku lub nawet wyprzedzić Apple.Apple natomiast postrzega swoje produkty jako styl życia i końcowy odbiorca znacznie lepiej rozumie tę retorykę niż techniczne specyfikacje.Aby to się zmieniło, Samsung i Google muszą wtopić swoje produkty w społeczeństwo, ale nie przez nachalne reklamy na całe biurowce i sponsoring mistrzostw, ale przez wskazanie, że z ich produktami życie nabiera ciekawszych barw.