Jednym z wymienianych powodów przejęcia przez Apple firmy Beats Electronic było dotarcie do większej grupy użytkowników. Mówiło się co prawda o społeczności afroamerykańskiej, marka Beats jest także bardzo silna wśród studentów. To właśnie wśród tych drugich przejęcie Beats wpłynęło pozytywnie na postrzeganie marki Apple.

Jak donosi serwis Re/code badania tego typu na grupie 10 tysięcy studentów przeprowadziła firma Chegg. Połowa z nich, że przejęcie Beats uczyni markę Apple bardziej popularną wśród tej grupy młodzieży, a co czwarty z respondentów uważa, że przejęcie to uczyni Apple nie tylko bardziej popularną ale i bardziej fajną. Okazuje się jednak, że jedynie 15% z przebadanych było użytkownikami produktów Beats, a tylko 3% korzystało z serwisu Beats Music. Wśród wspomnianych 10 tysięcy użytkowników produktów Beats było mniej niż użytkowników produktów Apple. Trudno więc uważać to badanie za miarodajne.

Interesujące jest to, czy sprawdzą się przewidywania wzrostu popularności Apple wśród społeczności afroamerykańskiej, która podobno zdecydowanie częściej wybiera urządzenia mobilne z systemem Android, ceniąc sobie jednocześnie markę Beats.

Źródło: _ Re/code_