Choć sprzedaż iPadów w minionym kwartale spadła o ponad milion sztuk w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym, to Apple zachowuje pozycję lidera na rynku tabletów. Firma IDC szacuje udział Cupertino w rynku tych urządzeń na 26,9%.

To oczywiście dużo mniej niż w roku ubiegłym, kiedy to udział Apple wynosił 33%. Zmniejszył się także udział w rynku największego konkurenta tej firmy - południowokoreańskiego Samsunga. Jego udział w rynku tabletów w minionym kwartale wyniósł 17,2%, w porównaniu do 18,8% w tym samym okresie 2013 roku. Spadek zaliczył także Acer. Wzrósł udział w rynku Lenovo (z 3,3% do 4,9%) oraz ASUS-a (z 4,5% na 4,6%). Wyraźnie wzrósł też udział w rynku tanich urządzeń produkowanych przez masę różnego rodzaju małych, często nieznanych firm. Tego typu urządzenia stanowią 44,4% rynku tabletów (37% w roku ubiegłym).

Przypomnijmy, że od premiery iPadów pierwszej generacji Apple sprzedało w sumie 225 milionów tych urządzeń. Zdaniem Tima Cooka firma nie martwi się o spadająca sprzedaż, gdyż jej zdaniem ta kategoria produktów dopiero się rozwija. Cupertino planuje także wprowadzenie do iPada znaczących innowacji.

Spadek sprzedaży iPadów nie musi oznaczać, że zainteresowanie tymi urządzeniami maleje, z pewnością jednak oznacza pewne nasycenie rynku. Wielu użytkowników zmienia je rzadziej niż iPhone'y. Te ostatnie co roku zyskują też więcej znaczących nowości, a użytkownicy wymieniają je często wraz z przedłużeniem umowy z operatorem komórkowym (a więc średnio co 2 lub 2,5 roku), podczas gdy iPady służą im nieco dłużej.

Źródło: _ IDC_