International Data Corporation opublikowało wczoraj dane na temat sprzedaży komputerów osobistych. Pod względem liczby dostaw w minionym kwartale Apple zajęło piąte miejsce w rankingu producentów komputerów na całym świecie.

W minionym kwartale liczba dostaw komputerów Mac (w rankingu nie ujęto tabletów) wyniosła 4,9 miliona sztuk, co stanowi 6,3% wszystkich dostarczonych w tym czasie na rynek komputerów. Największymi producentami komputerów pozostają Lenovo (20%), HP (18,8%) i Dell (13,3%). Przed Apple, na czwartym miejscu uplasował się jeszcze Acer z udziałem w dostawach na poziomie 6,3%.

W USA pozycja Apple pod względem dostaw jest jeszcze lepsza. Kolejny raz firma zajęła trzecie miejsce dostarczając na rynek 2,26 miliona sztuk komputerów Mac, co stanowi w sumie 13% ogólnej liczby dostaw. W tym kraju więcej komputerów dostarczyły tylko HP i Dell. Za Apple znalazły się za to Lenovo i Acer.

Bardzo dobre wyniki idą w parze z ogłoszeniem Apple przez firmę Interbrand kolejny raz z rzędu najcenniejszą marką na świecie. Jej wartość wynosić ma obecnie 118,9 miliarda dolarów USA. To 21-procentowy wzrost względem ubiegłego roku.

Zdaniem Interbrand Apple nie tylko ulepsza już istniejące na rynku produkty, ale wprowadza także zupełnie nowe, wchodząc na rynki, na których dotąd firma nie była obecna. Mowa tutaj m.in. o zegarku Apple Watch, dzięki którego funkcjom monitorującym aktywność użytkownika, oraz platformie HealthKit, firma wchodzi na rynek ochrony zdrowia. Apple wchodzi także - dzięki platformie CarPlay - do branży auto-moto, a za sprawą HomeKit rozszerza swoje wpływy także na rynek akcesoriów i urządzeń dla inteligentnego domu.

Na kolejnych miejscach w rankingu najbardziej cennych marek znalazły się: Google, Coca-Cola, IBM, Microsoft, General Electric (GE), Samsung oraz Toyota.

Źródła: _ BusinessWire, _ Interbrand