Wraz z wprowadzeniem przez Apple usługi iMessage pojawił się też szybko problem znikających wiadomości wysyłanych do tych użytkowników, którzy przesiedli się z iPhone'a na smartfona z innym systemem, a nie wyłączyli uprzednio iMessage. Ich numer telefonu dalej był w systemie Apple, w związku z czym ich znajomi korzystający z iPhone'ów wysyłali do nich nadal wiadomości iMessage zamiast zwykłych sms-ów. Te trafiały w próżnię zamiast na nowy telefon użytkownika.

alt text

Wielu z nich dzwoniło w sprawie zaginionych wiadomości i dezaktywacji iMessage do wsparcia technicznego Apple, a pewna ich grupa postanowiła nawet złożyć pozew zbiorowy przeciwko Apple. Groźba sprawy sądowej mogła ostatecznie przekonać Apple do udostępnienia specjalnego narzędzia webowego, pozwalającego użytkownikom na wyrejestrowanie ich numerów telefonów z iMessage.

alt text

Na specjalnej stronie znajduje się instrukcja, jak dezaktywować iMessage bezpośrednio na iPhonie (jeśli oczywiście użytkownik jeszcze go posiada) oraz prosty formularz, w który należy wpisać swój numer telefonu oraz kod potwierdzenia, jaki przyjdzie w wiadomości sms. Niestety narzędzie to nie jest dostępne dla użytkowników, którzy w iMessage zarejestrowali polskie numery telefonów (z kodem kierunkowym kraju +48). Na liście brakuje zresztą nie tylko Polski, ale także kilku innych krajów.

Źródło: Apple