Korzystanie z telefonów komórkowych podczas prowadzenia samochodu, a zwłaszcza pisanie wiadomości, przeglądanie serwisów społecznościowych czy wiadomości e-mail, rodzi masę niebezpieczeństw. Mimo upływu lat zachowania tego nie udało się skutecznie wyplenić. Ostatnią próbę podjął szwedzki oddział Toyoty, który przygotował ciekawą społeczną reklamę wykorzystjącą Siri w iPhonie.

W jej trakcie głos spikera wypowiada komendę "Hey Siri", a następnie nakazuje asystentowi przełączenie iPhone'a w tryb samolotowy. Jej działanie zaprezentowano na poniższym filmie. Co ciekawe, także i przy odtwarzaniu poniższego filmu zastosowany trik działa, oczywiście jeśli aktywna jest funkcja pozwalająca na aktywowanie Siri w ten sposób.

Niestety reklama może mieć także odwrotny od zamierzonego skutek. Z pewnością część kierowców odwróci wzrok od drogi, by wyłączyć w iPhonie tryb samolotowy, a to zrodzi równie poważne zagrożenie, jak pisanie wiadomości podczas jazdy.

Źródło: Cult Of Mac za Marketing Magazine